Рубрика "Знайомство з радою"!
Розпочинаємо рубрику "Знайомство з радою"!
У цьому циклі публікацій познайомимо вас ближче з відділами сільської ради, розповімо про їхню роботу та людей, які щодня дбають про розвиток та функціонування громади.
Розпочинаємо з розмови з начальником загального відділу Катериною Мотою про організаційну структуру Оброшинської сільської ради.
Інформаційна довідка: Мота Катерина Михайлівна, 16.05.1984 р.н. Працює в Оброшинській сільській раді з початку 2021 року, має за плечима багатолітній стаж на посадах державної служби та керівних посадах у Пустомитівській районній державній адміністрації, який складає понад 20 років.
Що змінилося після децентралізації і які повноваження перейшли до сільської ради після адміністративно-територіальної реформи?
— Після адміністративно-територіальної реформи громади, зокрема сільські ради, отримали значно ширші повноваження, які раніше належали районним державним адміністраціям. Якщо раніше мешканцям доводилося звертатися до районного центру, у Пустомити, щоб отримати адміністративні чи соціальні послуги, то тепер усі необхідні послуги надаються безпосередньо на місці — у сільській раді. Це зробило систему обслуговування людей доступнішою та зручнішою.
На територіальні громади були передані важливі повноваження у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту, захисту прав дитини, архітектури, екології, землеустрою, цивільного захисту, мобілізаційної роботи, а також за надання адміністративних послуг населенню, реалізація програм соціально-економічного розвитку, формування та виконання бюджету, вирішення житлово-комунальних питань, встановлення місцевих податків і зборів. Крім того, громади відповідають за управління комунальним майном.
Для ефективного виконання цих функцій у структурі сільської ради по кожному переданому напрямку створені відповідні підрозділи. Їхня діяльність має здійснюватися професійно, з урахуванням конкретних обставин та у чіткій відповідності до вимог чинного законодавства.
Варто зазначити , що збільшення штату сільської ради сприяло зростанню податкових надходжень до місцевого бюджету.
Як побудована структура управління?
— В апараті сільської ради функціонує 8 структурних підроздів, які відповідають переданим повноваженням внаслідок децентралізації.
Згідно з розподілом функціональних обов’язків, за роботу кожного відділу відповідає один з керівників сільської ради, з метою підвищення ефективності та якості роботи ради та її виконавчих органів. До прикладу, окрім виконання повноважень, сільський голова координує діяльність:
заступників, секретаря, старост, керуючого справами виконавчого комітету, а також загального відділу, відділу архітектури, землевпорядкування та екології.
Перший заступник голови відповідає за бухгалтерію, економіку, будівництво, міжнародну співпрацю, фінанси, освіту, культуру, молодь і спорт.
Заступник з питань діяльності виконавчих органів координує роботу соціального та цивільного захисту, благоустрою, охорони здоров’я, а також служби у справах дітей.
Секретар ради організовує роботу засідань сесій, готує проекти рішень, здійснює їх оприлюднення, а також здійснює формування протоколів та рішень сесій для передачі їх в архів, надає консультаційну допомогу депутатам при виконанні їхніх повноважень.
Керуючий справами виконавчого комітету організовує роботу відділу «Центр надання адміністративних послуг», готує матеріали на засідання виконавчого комітету та здійснює нагляд за їх виконанням.
Кожен підрозділ має чітко визначені обов’язки, затверджені рішенням сесії сільської ради.
Яка структура сільської ради і скільки людей працює?
— Станом на сьогодні в Оброшинській сільській раді працює 46 осіб із передбачених структурою 52 штатних одиниць. Окрім апарату ради, функціонують три структурні підрозділи зі статусом юридичної особи публічного права: фінансовий відділ, відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту, а також служба у справах дітей. Загальна чисельність працівників цих підрозділів становить 12 штатних одиниць.
Варто зазначити, що формування штату, визначення чисельності та затвердження складу є складним процесом, який передбачає врахування повноважень громади, так і фінансових можливостей бюджету. Саме тому протягом останніх п’яти років структура ради неодноразово змінювалася з метою оптимізації та для забезпечення виконання всіх функцій.
Оброшинська сільська рада наділена такими ж повноваженнями та завданнями, як і всі інші територіальні громади, створені внаслідок децентралізації, проте чисельність структури є однією з найменших в порівнянні з іншими ТГ колишнього Пустомитівського району.
Попри це, вищий відсоток видатків на утримання апарату управління, в порівнянні з сусідніми громадами, який вираховується при формуванні різних рейтингів, зумовлений не розміром зарплат, а саме тим, що громада є однією з найменших за чисельністю в колишньому Пустомитівському районі, має невеликий в порівнянні бюджет та при цьому забезпечує функціонування потужної мистецької школи та дитячої юнацької спортивної школи "Надія".
З якими проблемами стикається найчастіше Ваш відділ?
— Загальний відділ виконує багатопрофільні функції: кадрову роботу, документообіг, підбір персоналу, підвищення кваліфікації, ведення управлінської документації, правове забезпечення, антикорупційну діяльність, інформаційне наповнення офіційного сайту, соціальних мереж та порталу відкритих даних Львівщини.
Слід зауважити, здійснення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб та державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, на даний момент не виконуються, оскільки посада державного реєстратора є вакантною.
Після децентралізації в рази збільшились потреби громади, а відповідно збільшилась кількість заяв, звернень, процедур, які ставлять нові завдання та випробування перед нами, додаючи роботи сільській раді загалом.
Основні виклики — це цифровізація процесів, зокрема впровадження електронного документообігу замість багаторічної паперової системи, що потребує оновлення підходів та навчання персоналу. Також складність викликає системне й актуальне наповнення Порталу відкритих даних відповідно до вимог публічності. Всі ці завдання потребують злагодженої роботи та ресурсної підтримки.
Чи вважаєте Ви, що рубрика «Знайомство з радою» буде корисною для мешканців громади?
— Так. Вона допоможе мешканцям краще зрозуміти діяльність кожного структурного підрозділу, покладені на них завдання окремо та роботу ради в цілому.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)